In association with East Renfrewshire Council
East Renfrewshire
Trusted Trader

The Blind Guy

review stars review stars review stars review stars review stars
 4.8 out of 5 based on 83 reviews and feedback
Trusted Trader since 2020

The Blind Guy
Shawlands Arcade, 104 Kilmarnock Road
Glasgow
G41 3NN
0141 261 6504
07474 335 334
FaceBook  

Trader Categories and Services

Blinds & Shutters, Window Blinds

Images and Photographs

Select any image to see a larger version.
Image 1 for The Blind Guy Image 2 for The Blind Guy Image 3 for The Blind Guy Image 4 for The Blind Guy Image 5 for The Blind Guy Image 6 for The Blind Guy Image 7 for The Blind Guy Image 8 for The Blind Guy Image 9 for The Blind Guy Image 10 for The Blind Guy Image 11 for The Blind Guy Image 12 for The Blind Guy

Business Information

We supply and fit blinds to the highest standards throughout Glasgow and surrounding areas.

We offer free estimates and quotes, and our prices, quality and styles won't be beaten!

Get in touch today to discuss blinds, awnings and canopies, and don't forget to mention that you found us on Trusted Trader!

Trader Map Location

Reviews and Feedback

review stars review stars review stars review stars review stars
4.8 out of 5 based on 83 reviews.
Order by:
review stars review stars review stars review stars review stars   24th November 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Great job from start to finish. Salesman and fitter were friendly and efficient and a great price too. I am delighted
review stars review stars review stars review stars review stars   23rd November 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1001 - £5000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Extremely happy with my new shutters. Great quality and fitters were friendly and courteous. Would recommend!!
review stars review stars review stars review stars review stars   5th October 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Very friendly and efficient. Got the job done in no time, clean, very professional !!
review stars review stars review stars review stars review stars   4th October 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
This is the 2nd time I have used this company and have been very happy both times they have done a great job.

Review Image 1 for The Blind Guy 
review stars review stars review stars review stars review stars   4th October 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Very quick service from beginning to end and excellent price really really pleased everything was done professionally and blinds of the highest quality will be using them again to install in my porch cannot thank Tom and Andy enough
review stars review stars review stars review stars review stars   4th October 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
John is extremely helpful and friendly. Work carried out professionally. Would highly recommend to friends and family.
review stars review stars review stars review stars review stars   4th October 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Very happy with entire service from start to finish. Highly recommend this company. And blinds r beautiful.

Review Image 1 for The Blind Guy 
review stars review stars review stars review stars review stars   3rd October 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Very straightforward process in getting a blackout roller blind fitted. I phoned the office to arrange someone to come out and measure and also to get some advice as the shape of the window was unusual. 10 days later the blind was fitted. It looks great and really good quality. Both the guys who came out to measure and fit were great. Would definitely recommend.
review stars review stars review stars review stars review stars   15th September 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1001 - £5000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Craig from the Blind guy measured and fitted shutters. Very pleased they look lovely.
Fast efficient service and nice job carried out.
Bonus was house left clean and tidy
Excellent thanks guys

review stars review stars review stars review stars review stars   10th September 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Bathroom blind fitted and delighted with the service. Would highly recommend

review stars review stars review stars review stars review stars   3rd September 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Very pleased with my blinds. Delivery and fitting timescale was exactly as notified at time of order. Fitting carried out quickly and efficiently with minimum mess. Will definitely use again and would not hesitate recommending to family and friends. Very good value for money.
review stars review stars review stars review stars review stars   1st September 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Blinds fitted
Great fast and friendly service
Would highly recommend
review stars review stars review stars review stars review stars   29th August 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Very professional service from start to finish. We wanted new blinds for the whole house. Thomas measured for us, provided a quote and fitted our blinds. Delighted with our new blinds. Would definitely recommend.
review stars review stars review stars review stars review stars   20th August 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1001 - £5000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
I had 9 blinds fitted by this company and am pleased with the service provided.

review stars review stars   16th August 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1001 - £5000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars
Review Comments
In May I ordered a full house set of blinds 5x large wooden Venetian, 2x velux, 1x roller and perfect fit for patio doors. to be fitted in June. I paid £1890.

When they came to fit, 1x roller was missing and 2 velux were the wrong size. Perfect fit not perfectly fitted. I was told it would be rectified 1 week. After chasing and chasing I was finally given a date for 3 weeks after original fitting date. They didn’t show up and when they finally arrived another 2 days later some of the blinds were still the wrong size.

No show 27/06 & 28/06. Excuses given. Agreed to come out 10.30am 29/06. 2x velux were the wrong size…again. Complained assured be handled with urgency & handed £50 cash as a good will gesture.

Chased for update on 06/07. Excuses made chased again 21/07 told blinds arriving 26/07 & will arrange fit date. Chased again! 29/07 - agreed to fit them on 04/08 between 1pm-5pm. 04/08 arrives, 2x perfect fit are wrong size!! Promised to call on 08/08 with new update!! No call& I had to chase AGAIN on 12/08. Was this time told be in on 16/08 & fit next day, then another call later & they are now not arriving until 19/08!! supposed to have someone out Saturday 20/08 to sort it all out…

Everyone in the office I have spoken to have been extremely helpful, the most recent lady helped me out so much. The fitter however, or sales guy Craig, whatever his role is this week. ! Please do not be fooled by anything he says. I have said I won’t allow him back in here to fit after how I have been treated by him. The lies & the attitude yet he blames the office staff! No care taken when in home either! Shocking! & better yet, the owner knows & said he didn’t care, I mean why would you when you making that much money!!

I know that the blinds come from a supplier so they can only ask that they come quicker but other that that, service has been shambolic to say the least from the company.

Review Image 1 for The Blind Guy Review Image 2 for The Blind Guy Review Image 3 for The Blind Guy 
Moderator Response
BUSINESS RESPONSE: Thanks for bringing this to my attention. We came out to measure your house and gave you a excellent deal. When the blinds arrived there was a couple of issues with our suppliers. We had this amended as quick as we possibly could. You requested 2 blinds for your small patio windows that are under the smallest allowance we can guarantee but we made them as you wanted all your patio to be the same. When they arrived they were running off slightly so we left them up and ordered replacements which are now installed and working fine. We also gave you a £200 compensation for the issues you had. Craig tried his best to rectify any issue as quickly as possible. I feel this is an unfair summary of our service. You had your windows covered and was only a minor problem. Also the picture you have put up is of the blinds bay, they are now fine. All the best.
review stars review stars review stars review stars review stars   28th July 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Venetian blinds ordered and fitted.
review stars review stars review stars review stars review stars   19th July 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Excellent value, excellent communication, excellent and friendly customer service and most of all reliable service
review stars review stars review stars review stars review stars   12th July 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Have used them twice now and they have been excellent will use them again if a have to get anything else done brilliant price and always on time respected the house they were working in
review stars review stars review stars review stars review stars   8th July 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars review stars review stars review stars review stars
Review Comments
Got work done in bathroom and was told my blind no longer fitted . Call to see if it could be adjusted and Thomas came out and re fitted blind in minutes. Thanks so much
review stars   29th June 2022
Value of Products/Services or Work Performed: £1 - £1000
Ratings
review stars review stars review stars review stars review stars   Value for money
review stars review stars review stars review stars review stars   Customer service or reliability
review stars review stars review stars review stars review stars   Quality of service or product
review stars review stars review stars review stars review stars   Likelihood to use again or recommend
Overall Rating  review stars
Review Comments
Really disappointing experience. After a year of going back and forth still left with blinds that are different colour.
Been told it is the lighting but there is nothing different about the lighting or shading at the window. Blinds are directly next to one another, literally cms apart, in exact same direction.
Poor product
Poor service
Poor attitude to putting it right

Review Image 1 for The Blind Guy by Morag 
Moderator Response
Business Response: This review is very unfair and is not accurate. We installed your blinds and weeks later you called to say 1 was a different shade so we ordered you another blind and came and installed it. You were happy, then you called us back a few days later saying the problem was still there. When we returned our estimator took both blinds off and showed you the fabric was identical and moved them from window to window. We discovered that from where the light filters into the room there is a dark spot which creates the look that 1 is darker than the others. With brilliant white fabric this is a possible outcome. We can’t be responsible for Mother Nature. We are very sorry this has a happened but it’s only a slight colour difference that can’t be avoided. All the best.
1 2 3 4 5 »